K

Min første båd en Albin Vega

Efter at have talt og drømt meget om en båd, købte vi en vega i 1994 i Nykøbing sj. for 85.000kr.

En god lille sejlbåd.

Vi fik den kørt hjem i haven, det var en rigtig god ide, for jeg gik rigtig mange gang frem og tilbage mellem båden og skuret.

I foråret 95 blev den sat i vandet i Køge havn.

Jeg havde ingen erfaring i sejlbåde så jeg fik en af gutterne til at hjælpe mig med at rigge mast og sejl til, også ud på bugten, der var god vind den dag så jeg fik det hurtigt lært, da vi så kom ind gemmen havnehullet igen og den rejste sig op, væltede der vand rundt i kahyten, det var udstødnings hullet til fyret der ikke var lukket.

Vi har haft mange gode og spændende ture i båden, til Bornholm et par gange, konen er ikke så glad for Østersøen mere.

I år 1999 så vi en marina95 stå til salg i Køge den var godt nok lækker, men pengene var der ikke lige den gang og den blev solgt, øv. En dag mødte jeg Torben som havde købt båden. Han var ved at sætte bovpropel i, vi kom i snak og jeg sagde at det var min drømme båd, så hvis han en dag skulle sælge den var jeg måske intreresseret.

En dag i 2002 ringede han og sagde at nu var det nu. Så jeg måtte en tur banken og tale for min syge moster og så var pengene der.

Vegaen blev sat til salg, men der gik lidt tid, men solgt blev den for 65.000kr. og jeg var den lykkelige ejer af en marina95 sammen med banken...